1394-01-27 18:29
2781
1
13364

تنها شهر بدون چراغ قرمز ایران !

در ایران اسلامی برخی شهرهای از نظرهای مختلف، جالب توجه هستند و شاید بشود عنوان «تنها شهر بدون چراغ قرمز» ایران را به کلات داد.

به گزارش گلستان ما، شهری با 8هزار نفر جمعیت که به دلیل جاذبه های تاریخی و فرهنگی با قدمت هزاران ساله یکی از مقصدهای اصلی گردشگری در استان به شمار می‌رود و سالانه ده‌ها هزار نفر برای دیدن آثار تاریخی این شهر به آن سفر می‌کنند.

روزنامه «خراسان» چاپ مشهد، در این باره نوشته است: «تونل 750متری ورودی این شهر که به علت ساخت غیراستاندارد آن به تونل وحشت نیز معروف است و تنها راه ورودی به این شهر است از نگاه اکثر گردشگران یکی از جاذبه‌های خاطره انگیز، زیبا و دیدنی به خصوص برای کودکان است. با گذر از تونل وحشت وارد شهر کلات می‌شوید و هر رهگذری با ورود به این شهر در بدو امر متوجه تفاوت شکل ظاهری این شهر با دیگر شهرها می‌شود.

طولی بودن شهر و عرض کم خیابان و تک خیابان بودن شهر و از همه مهم‌تر ترافیک روان این شهر باعث می شود گردشگران وقت بیشتری در تماشای آثار تاریخی و باستانی صرف کنند و نگران مسائل ترافیکی در این شهر نباشند، چرا که در شهر کلات تاکنون هیچ راننده خودرو یا عابر پیاده‌ای پشت چراغ قرمز توقف نکرده و جریمه نشده است! در شهر کلات به علت وضعیت طبیعی و طولی بودن شهر یک خیابان اصلی بیشتر وجود ندارد و بیش از 90درصد ترددها در آن صورت می گیرد.

عبور از این خیابان قدیمی و دیدن عرض کم خیابان می تواند یکی دیگر از جاذبه های این شهر باشد چرا که در این خیابان نه چهارراهی است و نه چراغی و نه پل عابر پیاده ای.»

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

همشهری

شهر نگین شهر گلستان خودمان نیز چراغ ندارد

0
0
پاسخ
1394-01-28 11:42

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.